Būdami ryšių su visuomene ir rinkodaros specialistai mes visi esame gavę išmintingą patarimą. Ne vienam išminties grynuolis taip įsirėžė į atmintį, kad juo vadovaujamės ir dabar.
Straipsnio autoriui (Ronnie Manning, San Diego agentūros „Mynt Public Relations“ vadovui) gyvenimo moto tapo ši citata „Viešieji ryšiai yra maratonas, o ne sprintas“.
Šis posakis vis dar aktualus, nors su socialinės žiniasklaidos atėjimu gal ir galėtume sakyti, kad bėgame ne maratoną, o 5 km distanciją.
Pateikiame jums žymiausių viešųjų ryšių profesionalų, praktikų, geriausius patarimus RsV specialistams, kurie, beje, turėtų būt įdomūs ir užsakovams.
25 geriausi patarimai neriantiems į viešųjų ryšių vandenis
1. „Niekada nesiųsk pranešimo spaudai penktadienį, nebent nori specialiai „numarinti“ istoriją arba turi renginį savaitgalį“, - Kathleen G. Berzon.
2. „Visada primenu sau, kad aš, o ne klientas, užsiima viešųjų ryšių verslu. Aišku, aš darau viską ir dar daugiau, kad būtų patenkinti kliento poreikiai, tačiau labai svarbu suvokti, jog kartais būtina pasakyti – NE“, - Brad Phillips.
3. „Viešųjų ryšių ir žiniasklaidos pasaulis yra labai mažas, tad niekada nedegink tiltų“, - Daniel K. Lobring.
4. „Susitikime su klientu pasakyk bent vieną sąmojį ir paklausk bent vieną sąmojingą klausimą“, - Michele Moor.
5. „Visada būk mandagus su klientu ir žiniasklaida, ypač kai kalbi telefonu“, - April Harter.
6. „Geriausią patarimą esu gavęs iš savo profesoriaus, kuris studentams pasakė, jog svarbiausia prisiimti atsakomybę už savo darbą“, - Beth Parker
7. „Mes esam pasakotojai (tellers), o ne pardavėjai (sellers). Kai tik žurnalistas užuos pardavimų kvapą, tavo pranešimas spaudai keliaus į šiukšliadėžę“, - Vickie Chiu
8. „Geriausi patarimai, kuriuos esu gavusi: 1) pritaikyk savo žinutę teisingai publikai (ne tik aklai siųsk spaudos pranešimus bet kuriam žiniasklaidos kontaktui su el. pašto adresu); 2) visuomet pasakyk „Ačiū“, kai kas nors pranešimą priima“, - Meghan Ely
9. „Kai kas nors įvyksta, pirmi du klausimai, kuriuos turi užduoti sau yra: kam tai turėčiau pasakyti? Kam turėčiau padėkoti?“, - Laura Kane
10. „Geriausias patarimas, kurį aš gavau savo pirmosios stažuotės metu, buvo: „Rašyk glaustai“, - Rachel Esterline
11. „Visuomet, visuomet, visuomet turėk žmogų, kuris patikrintų tavo darbą. Leiskite tai pakartoti neapdairiems žmonėms: visuomet, visuomet, visuomet turėk žmogų, kuris patikrintų tavo darbą“, - Shannon Mouton
12. „Išklausyk prieš kalbėdamas. Kai žmogus baigia kalbėti, paklausk ar turi dar ką nors pasakyti“, - Susan Matthews
13. „Papasakok istoriją esančią už istorijos“, - Shel Horowitz
14. „Geriausias patarimas, kurį esu gavusi iš savo viešųjų ryšių profesoriaus: „Papasakok SAVO istoriją ir papasakok ją GREITAI““, - Jill Morris
15. „Patys svarbiausi yra santykiai. Santykiai turi daryti tave naudingu, o ne erzinančiu. Viešųjų ryių specialistas turi susitelkti į naudingos paslaugos teikimą žurnalistams, kada tik įmanoma: padėti jiems surasti gerų idėjų straipsniams, suteikti jiems protingų minčių, padėkoti jiems už jų laiką ir dėmesį“, - Laura Fitton
16. „Kai tu rašai apie savo kompaniją, rašyk taip, lyg tai būtų straipsnis publikavimui“, - Erik Huberman
17. „Skaityk, skaityk ir skaityk dar daugiau. Geriausias būdas būti strateginiu patarėju savo klientams - kiekvieną dieną skirt laiko skaitymui, apie tai, kas vyksta pasaulyje. Skaitymas turi virsti kasdieniu įpročiu“, - Lisa Tilt
18. „Viešieji ryšiai yra ne apie tiesos „sukūrimą“. Tai apie gerą tiesos pateikimą“, - Mark Grimm
19. „Visuomet iš anksto žinok, apie ką rašysi“, - Walter Ocner
20. „Viešieji ryšiai - tai daug skirtingų dalykų, skirtų skirtingiems žmonėms“, - Alana J. Mauger
21. „Jeigu kas nors tavęs klausia klausimo, dar nereiškia, kad tu turi į jį atsakyti“, - Darlene Tenes
22. „Kai viskas pradeda klostytis blogai, greičiausiai tuo būsime apkaltinti mes. Mes turime tai priimti, atsiprašyti ir vėliau tai paversti gerais dalykais“, - Meghan Williams
23. „Pasakyk tiesą greičiau“, - Dave Phillipson
24. „Nieko nesakyk prie įjungto ar išjungto diktofono, jeigu gailėtumeisi tai pamatęs spaudoje“, - Marc Holloran
25. „Niekuomet neleisk jiems tavęs pamatyti prakaituojančio, tai geriausias patarimas, kurį esu gavusi iš abiejų: klientų ir viešųjų ryšių specialistų“, - Janet A. Fallon